Przedpremiera nowej kampanii Interii

interiaInteria to jeden z największych polskich portali, nie jest liderem, ale ma wysoką rozpoznawalność. W otoczeniu silnych marek, jak Onet czy WP lub Gazeta, lekko nie ma, więc trzeba się starać (o, przepraszam, jest jeszcze o2 – sprawdziłem, wciąż funkcjonuje…).

Wynikiem starań jest najnowsza kampania wizerunkowa pod hasłem „Więcej niż się spodziewasz”, która za tydzień wystartuje w telewizji, a od jutra będzie można zobaczyć ją w prasie. W internecie zawsze szybciej, tym razem dlatego, że przedpremierowo Interia udostępniła spot trzem blogom już dzisiaj, w tym, jak widać, jest tutaj (jak to się mówi – exclusive?). Trzy blogi to: Reklama po korekcie oraz Zjadamy Reklamy i Mediafun. Cennikowy koszt kampanii: 9 milionów złotych, rzeczywisty: trudno powiedzieć, ale można założyć spore zniżki (szczególnie, że np. radiówki będą w stacjach RMF, a to jedna grupa medialna).

Ale zanim pokażę sam spot, coś więcej na temat kampanii, czyli co się z nią wiąże. W kilku punktach, niekoniecznie od najważniejszego.

Po pierwsze: co się zmienia. Interia codziennie będzie przygotowywać nowy temat dnia. Wczoraj tematem było auto zimą, dziś jest dzień z Beyonce, co rzuca się w oczy od razu po załadowaniu strony głównej.

Interia - wiecej niz sie spodziewasz, Beyonce

Po drugie: hasło. „Interia – więcej niż się spodziewasz” wydaje się mówić jasno, że na portalu znajdziesz wszystkie informacje jakich potrzebujesz (a może i więcej, co pasuje, bo zakres tematyczny największych portali jest tak duży, że większość informacji mnie nie interesuje). Wcześniejsza duża kampania Interii miała wyraźniejsze i mocno odróżniające od innych portali hasło „Interia – Las Vegas wśród portali”. Mocno klasyfikujące na portal rozrywkowy, ale taka strategia w przypadku silnych marek i konieczności wyróżnienia wcale mnie nie dziwiła. Właściwie podobało mi się, mimo że nie jestem stałym użytkownikiem Interii. Teraz jest poprawnie, ale też bardziej stonowanie.

Po trzecie: do kogo. Kampania jest po pierwsze wizerunkowa, a po drugie świadomościowa. Według informacji prasowej, którą dostałem, założeniem jest dotarcie do nowych użytkowników.

Kampania ma dotrzeć głównie do użytkowników, którzy wcześniej nie korzystali z INTERIA.PL i zbudować świadomość wszechstronnego portalu, zaspokajającego większość potrzeb internautów.

I po czwarte: jakie są założenia kampanii. W tej samej informacji prasowej można przeczytać, że kampania ma

podkreślać wiarygodność, rzetelność, profesjonalizm i wysoki poziom oferowanych treści, a w warstwie emocjonalnej przekazywać radość, dystans, luz i swobodę.

Przed nami kilkanaście odsłon, póki co nie znajduję radości i swobody. Mimo to spoty są dość energiczne, sensacyjne i wyróżniają się formą. Jestem ciekaw kolejnych, bo właśnie ta forma jest dla mnie szczególnie interesująca. W pierwszym spocie, premierowym, niestety dość słabo wykorzystana (pisałem już o tym przy okazji wpisu o Netii, która również nie wycisnęła za dużo graficznie, a dla porównania podaję w tamtym wpisie naprawdę dobre przykłady).

Po tym wstępie czas na przedpremierę.

A przy okazji, dwa przykładowe layouty prasowy – pierwszy skierowany do kobiet, a drugi do młodzieży.

Interia - wiecej niz sie spodziewasz, kobieta_a4

Interia - wiecej niz sie spodziewasz, mlodziez_a4

Nie wiem jak długo potrwa kampania Kampania potrwa do końca grudnia, pierwszy spot zostanie wyemitowany 24 listopada. I jak podaje informacja prasowa:

Kampania telewizyjna obejmie TVP, TV Puls oraz kanały tematyczne, a prasowa m.in. magazyny takie jak: Twój Styl, PC Format, CKM, Mens Heath, Film, Machina itp. oraz dzienniki: Superexpress i Gazetę Prawną. Spoty radiowe będzie można usłyszeć w RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic.

Według Was dobrze wydane cennikowo 9 milionów?

18 odpowiedzi na “Przedpremiera nowej kampanii Interii”

  1. Hej,

    ciekaw jestem, jak Wam się spodobają kolejne spoty – będzie ich, tak jak napisałeś, kilkanaście: każdy typograficzny, ale też każdy w innym (dostosowanym do „wałkowanego” danego dnia tematu) stylu.

    Jakie to będą tematy, możecie częściowo wnioskować z prasówki, ale dla pełnego info trzeba… codziennie odwiedzać Interię ;)

  2. „podkreślać wiarygodność, rzetelność, profesjonalizm i wysoki poziom oferowanych treści, a w warstwie emocjonalnej przekazywać radość, dystans, luz i swobodę.”

    Szczerze? Widząc w jakim kierunku idą wszystkie portale (m.in. zjeżdżający poziom gazeta.pl) wątpię, czy znajdę tam treści na „wysokim poziomie”.

  3. “podkreślać wiarygodność, rzetelność, profesjonalizm i wysoki poziom oferowanych treści, a w warstwie emocjonalnej przekazywać radość, dystans, luz i swobodę.”

    Po zakupie (m. in.) Interii przez Bauera, raczej ta druga część tezy ma szansę bytu. Niestety jak widać w serwisie, zamiast ambitnej rozrywki, luzu i swobody, jesteśmy atakowani Dodami, Tańcami na lodzie i miłosnymi perypetiami gwiazdek z seriali. Ot kolejny Pudelek, Kozaczek, etc.

    Nie wiem, czy kampania wizerunkowa zmieni sposób postrzegania. Ja chyba wypadłem z TG a kiedyś używałem Interii jako głównego źródła informacji. Tak czy inaczej, w momencie drastycznego spadku poziomu Gazeta.pl o którym już tu pisano, może to być szansa na nawiązanie walki nawet o drugie miejsce (Onetu raczej – przynajmniej na razie – nie mają szansy dogonić)

    “podkreślać wiarygodność, rzetelność, profesjonalizm i wysoki poziom oferowanych treści”

    Mówi mi to wydawca takich tytułów jak: Bravo, Tina, Takie jest życie, Życie na gorąco :) Oczywiście, równocześnie w Interii mają szanse znaleźć się treści z takich tytułów jak Twój Styl, jednak Bauer kojarzy się raczej z rewelacjami z życia K. Cichopek niż poważnymi artykułami.

    Trzeba poczekać na wyniki kampanii, zobaczymy czy Interii uda się zmienić wizerunek na poważniejszy.

  4. W tej reklamie spodobała mi się grafika. Jako grafik uważam, że spot reklamowy jest bardzo pracochłonny. Podziw dla grafików Interii.

  5. racja, ale mimo to i tak świetne.
    Powinni jeszcze odświeżyć główną stronkę Interii, bo nie jest zbyt zachęcająca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *