Warto rzucić okiem: konsumenci ocenili reklamy i uznali reklamy banków za najmniej szczere, a reklamy samochód za najbardziej godne zaufania. Dostało się też środkom czyszczącym, produktom spożywczym i kosmetykom.
Badanie przeprowadzone przez Metrics oraz dom mediowy Macroscope OMD dostępne w skrócie na Mediarun.
Bawią mnie szczerze takie badania. Dlaczego? Bo jeśli przypomnę sobie kilka reklam samochodów, które ostatnio widziałem, to praktycznie w żadnej z nich nie ma zbyt wielu informacji o technicznych cechach produktu. Są emocje, ładne obrazy itp. Jak więc uznać taką reklamę za nieuczciwą? Poza tym jak często kupujemy samochód, by móc się przekonać, czy reklama nas oszukała?
Czym innym z kolei są produkty codziennego użytku lub usługi banków. Z nich korzystamy codziennie i mamy wiele okazji, by się rozczarować lub przynajmniej przekonać się o różnicy między rzeczywistością, a piękną fantazją reklam.
I jeszcze tylko jedna uwaga dotycząca badań subiektywnych opinii odbiorców reklam i praktycznej wiedzy z nich płynącej. Zdecydowana większość konsumentów twierdzi, że reklamy nie mają wpływu na ich decyzje zakupowe. Co z tego wynika? Niewiele…