Ciekawostka: stacja NBC odmówiła emisji podczas Super Bowl ’09 spotu promującego wegetarianizm.
Powtórzę, co pisałem we wpisie o reklamach w trakcie Super Bowl ’09 – to bardzo drogi czas emisji i spoty przygotywane często właśnie ze względu na ten jeden dzień. To po prostu święto reklamy! Victoria Morgan, kierująca biurem reklamy stacji NBC, skomentowała sytuację następująco:
Spot pokazuje poziom seksualności przekraczający nasze standardy.
Co znaczy za dużo dla NBC?
Spot został przygotowany dla Peta (People for the Ethical Treatment of Animals).
Tekst: Badania pokazują, że wegeterianie mają lepszy seks. Dołącz do wegetarian!
Jest aż tak ostro?
Źródło: Wirtualne Media.
PS Łukasz w komentarzu podrzucił materiał zza kulis. Choć w tym wypadku mamy do czynienia z reżyserowanym materiałem, i tak warto. Bo przekaz jest piękny.
PS2 Więcej reklam PETA u Bartka.
wspomnialem o tym u siebie pare dni temu przy okazji pokazuja takze kilka innych starszych akcji i kampanii PETY. Reklama dobra! : )
Ale to jest Ameryka. Można pokazywać flaki, strzelaniny, przestępstwa, przemoc fizyczną i psychiczną, trzymać w domu broń przeciwpancerną i rakietową, ale jakiekolwiek aluzje do seksualności – o, co to to nie, tego u nas nie było, nie ma i nie będzie.
Możemy się z tego nabijać, ale taką mentalność ma głosująca większość i już.
Behind the scenes: http://pl.youtube.com/watch?v=uR9e1vebzeg ;)
Szacun za oblizanie polakierowanej dyni, i to w paru dublach zapewne. Z jednej strony praca na planie z warzywami to zapewne spora frajda, ale z drugiej – to nie te warzywa, jakie znamy na co dzień… nie ma bata, muszą być podrasowane, co przekłada się na wrażenia organoleptyczne w bliskim kontakcie. I nie wierzę, że reklamę zdjęto z powodu dziewczyn. To mięsożerne lobby stoi za tym aktem niegodnej cenzury. Uwolnić kurczaki!
:)