Kwiecień, a ja jeszcze nie rozliczyłem podatku, czyli jak co roku. Takich podatkowych na ostatnią chwilę musi być więcej, bo kampanie na rzecz organizacji pożytku publicznego ruszyły niedawno. To właśnie tym organizacjom możesz pomóc przekazując 1 procent swojego podatku na ich działania, tym samym je wspierając.
W dalszej części wpisu więcej informacji na temat idei 1 procenta oraz dwa spoty reklamowe promujące akcje.
Rok temu KCK, czyli Krajowe Centrum Kompetencji, promowało ideę 1 procenta niezmiennie aktualnym filmem reklamowym.
Od Pride&Glory, krakowskiej agencji interaktywnej, otrzymałem informację o wspieranej przez nich akcji 1 procenta (piszą o tym również na agencyjnym blogu). Wraz z Heureką i Szymonem Majewskim przygotowali reklamę dla Fundacji Stefana Batorego. Brawa dla agencji za skoordynowanie działań i dotarcie z informacją.
Ciekawostka: możesz zaproponować nowego bohatera dla spotu, więc jeśli chcesz w spocie w wymyślonej przez Ciebie konwencji zobaczyć Dodę lub – kto wie! – Twojego prezydenta, odwiedź stronę akcji.
Wpisując 1 procent w wyszukiwarce znajdziesz mnóstwo informacji o tym jak pomóc. Adam Mariuk, doradca podatkowy w Deloitte, tłumaczy jak przekazać 1 procent:
Więcej na temat 1 procenta możesz przeczytać na stronie PIT.pl lub Krajowego Centrum Kompetencji – jak przekazać 1 procent, tam też znajdziesz wyszukiwarkę organizacji pożytku publicznego.
Za jeden procent tak zebrany Fundacja Tara ratująca przed rzeźnią konie, zebrała w zeszłym roku 700 tys. złotych. To robi wrażenie
Film informacyjny Krajowego Centrum Kompetencji rzeczywiście bardzo uniwersalny i pomysłowy. Idea przekazywania jednego procenta NGO-som jest warta propagowania, szczególnie teraz, gdy wyszła na jaw sprawa J. Śpiewaka. Na pewno nie wszystkie organizacje charytatywne działają w ten sposób, a sądze nawet, że zdecydowana większość działa uczciwie. Dlatego spoty promujące ideę, takie jak ten KCK, który nie wskazywał żadnej konkretnej organizacji, będą w najbliższym czasie potrzebne.