Było niedawno o plastiku (wpis: Duuża Warka w plastiku), teraz znowu. Tym razem nie chodzi jednak o opakowanie, bo do plastiku w przypadku Coca-Coli jesteśmy przyzwyczajeni. Tym razem trochę mi szkoda, że Coca-Cola Zero w Polsce komunikowała się nie tak ciekawie jak na świecie.
To, co zauważyłem nad Wisłą to spot z mężczyznami idącymi ulicą i fraza „zero obciachowych dzwonków”, do tego sporo billboardów, w tym kilka naprawdę dużych. Przekaz był kierowany do mężczyzn i mówił: „byłoby super brać to, co najlepsze z życia bez przejmowania się konsekwencjami i taka właśnie jest Coca-Cola Zero, ma smak Coli i przy tym zero cukru”. Nie przemawiało to do mnie głównie z dwóch powodów: pierwszy, nie bardzo przejmuję się cukrem w Coca-Coli, drugi – reklama nie była ani zabawna, ani ciekawa, czyli w komunikacie była wszystkim, czego nie kojarzę z Coca-Colą. Produkt wydał mi się po prostu nudny. Zastanawiam się, czy z większą przychylnością spojrzałbym na niego, gdyby komunikował się tak jak robił to zagranicą. Moim zdaniem robił to dużo ciekawiej.
W Polsce zaczęło się od tego:
Reklama była tylko prostą adaptacją, jedyna zmiana to podmiana na polskiego lektora. Reklama w tej samej wersji leciała również w innych krajach (możliwe, że niektóre miały tę reklamę, a inne serię, o której w dalszej części wpisu). To zrozumiałe, tak jest taniej, a komunikacja jest spójna. Niestety w tym przypadku również nudna. A jak się okazało, nie musiało tak być.
Jest inna reklama, a nawet seria reklam, które wypuściła Coca-Cola Zero, a które są zabawne i ciekawiej przekazują ten sam komunikat: „smak Coca-Coli, a jednak to Coca-Cola bez cukru” (z tym smakiem, tak przy okazji, to nie do końca prawda…).
Lepiej? Lepiej! I zarazem mamy reklamę równie łatwo adaptowalną. Można było nawet w Polsce zachować ten francuski akcent jednookiego. Nie wiem, skąd takie, a nie inne decyzje koncernu. Tym bardziej, że – informację podrzucił Maciej Kulig – ta seria zdobyła Srebrnego Lwa w Cannes w 2008 roku.
Tymczasem w TV najnowsza reklama, której towarzyszą inne działania, m.in. konkurs.
Znowu macho, nawet więcej niż za pierwszym razem. Niby zabawnie, mamy komandosów-sprzątaczy, fajne efekty specjalne, jest lepsza niż pierwsza. I to by było na tyle, wciąż jestem za reklamami z jednookim.
PS Osobna sprawa to komunikacja w internecie, trzeba przyznać, że cocacolazero.com dzięki świetniej zrealizowanej pierwszej grze samochodowej powodowała opad szczęki.
Źródłem dla wpisu jest wątek w grupie „Reklama, marketing, marka” w serwisie Goldenline. Filmy znalazł autor wątku.
podobnie dzieje sie ze sprite
reklamy co raz nudniejsze i te samo haslo ktore o dziwo nie pasuje do wszystkiego
powolna smierc kolejnego produktu na naszym rynku jak cherry coke?
Polska reklama mnie nie powala a rozdawanie na ulicy puszek nie ma do końca sensu gdy wciska się ludziom paskudny (moim skromnym zdaniem) napój, w którym tuczący cukier zastępuje się rakotwórczym słodzikiem (ironia losu nieprawdaż?)
Rzeczywiście, wielka szkoda, że nie ma u nas spotów z okiem i językiem.
Nadal jesteśmy skazani na tępy, bezpośredni przekaz; pij colę, pij colę, a będziesz młody, fajny i z fajnym życiem, ludzie będą się na ciebie patrzyli, a jeden to się tak zapatrzy, że aż łbem o latarnie przypieprzy.
Natomiast, co do reklamy z komandosami, to przypomina mi się reklama pepsi z przed około roku, z MacGyverem na statku; również dużo wrzasków dużo akcji, no, ale tamta miała zdecydowanie więcej dystansu do siebie.
COCA-COLA.
BH.201.
MOTTO: Coca-Cola, Fanta pomarańczowa, Piwo JASNE. Energia i orzeźwienie.
WIKIPEDIA:
Coca-cola (w USA, Kanadzie, Australii i Wielkiej Brytanii powszechnie znana jako Coke) to marka bezalkoholowego napoju gazowanego firmy The Coca-Cola Company. Powstała pod koniec XIX wieku i jest obecnie jedną z najpopularniejszych marek na świecie. Od 1960 roku charakterystyczny kształt butelki jest także prawnie zastrzeżony. Skład Coca-coli: woda, cukier, dwutlenek węgla, a dodatkowo: karmel E150d (jako barwnik), kwas ortofosforowy (E338, jako regulator kwasowości), aromaty, kofeina. Bardzo podobny skład ma napój Pepsi-Cola. Coca-cola jest jedną z ikon kultury masowej XX wieku.
IRL KRAKÓW.
Wymienione wyżej napoje ZAWSZE wzbudzają kontrowersje, lecz u NICH liczą się wyłącznie badania.
Zawartość tłuszczu w tych napojach to 0%, czyli od tłuszczu nie utyjemy, bo go nie ma. Węglowodany są, ale jest ich bardzo mało i są to tzw. __NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu czyli wzrost poziomu cukru we krwi po ich spożyciu, nigdy nie przekracza: Coca-cola do 13%, fanta pomarańczowa 1 tj. jeden %, piwo jasne do 8% wzrostu.
Każdy kto zechce, może sobie te wzrosty sprawdzić WŁASNYM glukometrem i NIE jest to TRUDNE !!
Problem może wystąpić dopiero w przypadku kumulacji toksyn, tj. gdy wypijamy więcej niż 0,5 litra takiego napoju dziennie. W przeciwnym razie przy mniejszym spożyciu nasze laboratorium (wątroba) radzi sobie neutralizując tę małą ilość toksyn SKUTECZNIE.
Wobec tego napoje te nie mogą być ZALECANE, nie muszą być ZAKAZANE i dlatego też klasyfikujemy je jako DOZWOLONE. Ostanie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.
PUENTA: Coca-Cola, to produkt energetyczny i orzeźwiajacy, co OCZYWISTE !!
Nieprawdy biologiczne oraz puste frazesy o coca-coli i nie tylko o coca-coli, rozpowszechniają jedynie SPECE od tzw. Indeksu Glikemicznego, a to dlatego, że NIC nie badali, nie znają glukometru, również nie czytali książek ze szkoły podstawowej (biologia 4 klasa) czyli plotą i plotą, wydając książę za książką o tym Indeksie Glikemicznym. Kłamią. OMIŃ !!
Przecież do Nich nie możesz zadzwonić, bo nie ma gdzie. Nie masz kogo zapytać, o te wpisy w Internecie, dziesiątki sprzecznych ze sobą tabel, dlaczego ? To proste uciekają przed prawdą bo mówią kłamstwa, piszą oszczerstwa i Ich nigdzie nie ma; jednak PROKURATURA zna IP komputerów. Do krakowskiego IRL KRAKÓW, zawsze możesz zadzwonić bo są to żywi, realni naukowcy nie poddani żadnym NAUKOWYM REŻIMOM czyli lekko, łatwo omawiają PRAWDY BIOLOGICZNE, które zbadali. Warto !!
Zobacz też; NISKIE węglowodany, wg: IRL KRAKÓW.
__Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
__Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL