Copywriter / Copywriting

Czym zajmuje się copywriter? Czym jest copywriting?

Najprostsze skojarzenie to hasła reklamowe. I dlatego przeczytasz w wypowiedzi Leszka we wpisie Czemu praca copywritera nie zawsze jest cudowna:

W urzędach zwykle nie wiedzą, więc na „pani w okienku” wrażenia nie zrobisz, a nazwę swej profesji będziesz musiał przeliterować. Dla wielu ludzi to ty jesteś autorem napisów „Kup nowe mydełko” oraz „Promocja”. Nie dziw się zatem ich przekonaniu, że mogliby cię swobodnie zastąpić.

Na szczęście to nie tylko tyle, szczęśliwie praca copywritera zaczyna się już u podstaw reklamy – nakreślenie koncepcji, opisanie formy (scenariusz spotu reklamowego, reklamy w prasie), praca na planie. Często w towarzystwie account managera copywriter spotyka się, jako przedstawiciel działu kreatywnego, z klientem.

Copywriter pracuje praktycznie we wszystkich etapach tworzenia reklamy, od początkowego konceptu, po dalsze modyfikacje w trakcie produkcji.

Więcej na temat stanowisk w agencjach reklamowych i konkretnie o stanowisku copywritera we wpisie: stanowiska w agencji reklamowej i interaktywnej – dział kreatywny.

Wikipedia wspomina o francuskim określeniu dla stanowiska copywritera: concepteur-redacteur (pomysłodawca – redaktor). W Polsce funkcjonuje angielskie słowo „copywriter” i brakuje odpowiednika, a próby spolszczenia nie dały słowa, które przyjęłoby się w agencjach reklamowych (przykład: specjalista ds. tekstów reklamowych).